Laman jualan ini digunakan untuk memudahkan proses pembelian barangan dalam SMAP.
Ibu bapa atau pelajar boleh pilih barang dan kuantiti yang hendak dibeli dan terus buat bayaran dalam sistem. Kemudian, akan tolak dengan baki stok dalam sistem.
NOTA PENTING!
1. Fungsi ini hanya boleh guna jika organisasi on setting Inventori sahaja (Contact team SMAP)
2. Set akses Laman Jualan di bahagian akses Staf (Menu Staf > Staf > Kemaskini di bahagian akses)
3. Laman Jualan hanya boleh digunakan sekiranya organisasi menggunakan Payment Gateway (Pembayaran Online)
4.Buat masa sekarang, Laman Jualan hanya boleh digunakan untuk pelajar sahaja, untuk orang luar masih dalam penambahbaikan.
Berikut adalah langkah-langkah untuk gunakan modul laman jualan:
A. Tambah produk
1. Menu Item
2. Tab Produk
3. Klik butang Tambah Rekod
4. Isi maklumat
5. Klik butang Hantar untuk save

B. Set kan jumlah stok masuk
1. Menu Inventori
2. Pada produk berkenaan, klik butang Rekod Stok
3. Masukkan maklumat
4. Klik butang Hantar untuk save


C. Tambah Laman Jualan
1. Menu Laman Jualan
2. Klik butang Tambah Rekod
3. Isi Maklumat



a. Status
b. Tajuk
c. URL Laman Jualan
d. Gambar Utama
e. Keterangan
f. Sembunyi Stok – Boleh setkan jika mahu paparkan jumlah stok semasa atau tidak
g. Produk – Pilih produk yang mahu dipaparkan di laman jualan
h. Ruangan – Maklumat yang perlu diisi
i. Field Tambahan – Jika ada maklumat tambahan, boleh klik butang Tambah Rekod
j. Syarat dan Terma
4. Copy Link

Contoh Laman Jualan:
https://app.smap.my/am74064z0v/pg/baju-sekolah